5 შეცდომა რომელიც არ უნდა დაუშვათ პროდუქციის კატალოგის შექმნისას

ონლაინ მაღაზიის კატალოგი მთავარი ინსტრუმენტია, რომელიც მომხმარებელს სასურველი პროდუქტის პოვნასა და შეძენაში ეხმარება. თუ კატალოგი არასწორად არის ორგანიზებული ან აკლია აუცილებელი ელემენტები, ეს იწვევს მომხმარებლის დაბნევასა და იმედგაცრუებას, ხოლო ბიზნესი კარგავს პოტენციურ გაყიდვებს.

ქვემოთ განვიხილავთ ხუთ ყველაზე გავრცელებულ შეცდომას, რომლებსაც ონლაინ მაღაზიები კატალოგის მართვისას უშვებენ, ასევე ვისაუბრებთ თითოეული მათგანის მოგვარების ზებზე.

1 შეცდომა: უამრავი კატეგორია და ქვეკატეგორია

ზედმეტად მრავალრიცხოვანი კატეგორიები და ქვეკატეგორიები მომხმარებლისთვის ნავიგაციას ართულებს. როცა საიტზე ძალიან ბევრი კატეგორიული განყოფილებაა, მყიდველი შესაძლოა დაიკარგოს არჩევანის სიჭარბეში ან მრავალჯერადი დაწკაპუნებით იღლებოდეს სასურველი პროდუქტის ძიებაში. შედეგად, პროდუქტის პოვნა ჭიანურდება და არსებობს რისკი, რომ მომხმარებელმა საიტი საერთოდ დატოვოს. კვლევები აჩვენებს, რომ ონლაინ მაღაზიების დაახლოებით 75%-ში კატეგორიების გადაჭარბებული რაოდენობა ზღუდავს მომხმარებლებსთვის შესაბამისი საქონლის პოვნის შესაძლებლობას

ამ პრობლემის გადასაჭრელად საჭიროა კატალოგის გამარტივება და მომხმარებელზე ორიენტირებული სტრუქტურის შექმნა:

  • შეზღუდეთ კატეგორიებში დონეების რაოდენობა: რეკომენდებულია მენიუს იერარქია მაქსიმუმ 2-3 დონე იყოს, რომ მომხმარებელმა მარტივად აღიქვას კატეგორიების სტრუქტურა

  • გააერთიანეთ გადამკვეთი ან დუბლირებული კატეგორიები: თუ რამდენიმე კატეგორია მსგავს პროდუქტებს მოიცავს, ჯობს ისინი გააერთიანოთ და ფილტრების მეშვეობით გამოიტანოთ საერთო მახასიათებლები, ნაცვლად იმისა, რომ თითოეული მახასიათებლისთვის ცალკე ქვეკატეგორია შექმნათ

  • გამოკვეთეთ მნიშვნელოვანი ქვეკატეგორიები: საჭიროების შემთხვევაში გამოიყენეთ მეორე დონის ნავიგაცია ან „სწრაფი ბმულები“ პოპულარულ ქვეკატეგორიებზე, რათა მომხმარებელმა სწრაფად მიაგნოს მოთხოვნად სექციებს.

2 შეცდომა: კატეგორიებისა და ქვეკატეგორიების არასწორი ან გაურკვეველი სახელწოდებები

კატეგორიების არასწორმა ან ბუნდოვანმა დასახელებამ შეიძლება დააბნიოს მომხმარებელი. თუ კატეგორიის სახელი რეალურად არ ასახავს მასში არსებულ პროდუქციას, მყიდველს გაუჭირდება გადაწყვიტოს, რომელ განყოფილებაში ეძიოს სასურველი პროდუქტი. 

პრობლემის გადაწყვეტა არის კატეგორიების სახელწოდებების მკაფიოდ და ზუსტად განსაზღვრაში:

  • გამოიყენეთ აღწერითი და გასაგები დასახელებები: კატეგორიის სახელი პირდაპირ უნდა მიანიშნებდეს, რა ტიპის პროდუქტებია მასში, რათა მომხმარებელმა დაუყოვნებლივ გაიგოს, რას მოიცავს ის

  • მოერიდეთ ჟარგონს და ზედმეტად კრეატიულ ტერმინებს: სასურველია გამოიყენოთ ისეთი სიტყვები, რომლებიც ფართოდ არის ცნობილი მომხმარებლებისთვის. შიდა ტერმინოლოგია ან გაუგებარი ფრაზები შეიძლება მყიდველმა უბრალოდ ვერ გაიგოს.

  • თუ მაინც იყენებთ უჩვეულო ან „კრეატიულ“ სახელწოდებას, აუცილებლად განმარტეთ მისი მნიშვნელობა (მაგალითად, მცირე ქვეაღწერით ან „tooltip“-ის მონიშნვით), რადგან გაუგებარი სიტყვები ხშირად დააბნევს მომხმარებლებს.

3 შეცდომა: ფილტრების არ არსებობა

ფილტრების არარსებობა მნიშვნელოვნად ართულებს მომხმარებლისთვის სასურველი პროდუქტის პოვნას. თუ ონლაინ კატალოგს აკლია ფილტრის ფუნქცია, მყიდველს უწევს მთელი ასორტიმენტის დათვალიერება ან სხვადასხვა ქვეკატეგორიაში ძიება, რაც ძალიან რთული პროცესია. ამას შედეგად მოსდევს მომხმარებლის იმედგაცრუება – მან შესაძლოა ვერ მოიძიოს დროულად ის, რაც სჭირდება და გადაწყვიტოს საიტის დატოვება კონკურენტის სასარგებლოდ. პრაქტიკაში ჩანს, რომ ცუდი ან არასრული ფილტრაცია ხშირად ასოცირდება დაბალ კონვერსიასთან: იმ ონლაინ მაღაზიებს, სადაც ფილტრების სისტემა გაუმართავია, ბევრად დაბალი გაყიდვების მაჩვენებელი აქვთ.

ამ პრობლემის მოსაგვარებლად საჭიროა მოქნილი და რელევანტური ფილტრაციის სისტემის დანერგვა:

  • შესთავაზეთ მომხმარებელს პროდუქციის გაფილტვრა მნიშვნელოვანი კრიტერიუმების მიხედვით: დაამატეთ ფილტრები კატალოგის გვერდებზე, რათა მყიდველმა პროდუქტები დაახარისხოს ზომის, ფერის, ფასის, ბრენდის, კატეგორიის და სხვა ძირითადი მახასიათებლების მიხედვით.

  • უზრუნველყავით ფილტრების შესაბამისობა: დარწმუნდით, რომ ფილტრები შეესაბამება პროდუქციის კატეგორიას. მოაშორეთ უადგილო ფილტრები (მაგალითად, „წყალგამძლეობა“ ტანსაცმლის კატეგორიაში უმეტეს შემთხვევებში შეუსაბამოა). ფილტრების სიაში უნდა რჩებოდეს მხოლოდ ის პარამეტრები, რომლებიც რეალურად ეხმარება მომხმარებელს სასურველი არჩევანის გამარტივებაში.

  • ჩართეთ დალაგების ფუნქციაც: ფილტრაციასთან ერთად მიეცით მომხმარებელს პროდუქტების დალაგების შესაძლებლობა (მაგალითად, ფასის ზრდადობით/კლებადობით, სიახლეების მიხედვით, პოპულარობის მიხედვით). ეს დამატებით გააუმჯობესებს ნავიგაციას და დააჩქარებს სასურველი პროდუქტის გამოჩენას შედეგებში.

4 შეცდომა: არასაკმარისი ინფორმაცია პროდუქტებზე

პროდუქტის გვერდზე არასაკმარისი დეტალები მომხმარებელში უნდობლობასა და ეჭვებს იწვევს. როდესაც აღწერა მწირია და არ მოიცავს ნივთის მთავარ მახასიათებლებს, მყიდველს უჭირს გადაწყვიტოს, შეესაბამება თუ არა პროდუქტი მის მოთხოვნებს. ზედმეტად მოკლე ან ზედაპირული აღწერის გამო მომხმარებელი ვერ იღებს სრულ წარმოდგენას ნივთზე და დიდია შანსია, რომ ყიდვაზე საბოლოოდ უარი თქვას. შესაბამისად, მცირდება კონვერსია — კვლევის თანახმად, ონლაინ მყიდველების 42%-სთვის მნიშვნელოვანია დეტალური და ზუსტი პროდუქტის აღწერა, ხოლო 16% არ ახორციელებს ყიდვას იმ შემთხვევაში, თუ აღწერა არასრულია ან გაუგებარი.

ამ პრობლემის მოსაგვარებლად განსაკუთრებული ყურადღება უნდა დაეთმოს პროდუქტის აღწერილობის სისწორესა და სიღრმეს:

  • უზრუნველყავით სრულყოფილი და სტრუქტურირებული აღწერა: დეტალურად ჩამოწერეთ ყველა მთავარი ინფორმაცია პროდუქტის შესახებ (ზომები, მასალა, ტექნიკური მახასიათებლები, ფუნქციები და სხვა მნიშვნელოვანი დეტალები) მომხმარებლისთვის გასაგები ენით. გამოიყენეთ პუნქტების სია ან მოკლე პარაგრაფები, რათა ტექსტი იყოს მარტივად დასასკანირებელი.

  • გამოკვეთეთ პროდუქტის უნიკალური უპირატესობები: აღწერაში ხაზგასმით მიუთითეთ ის განსაკუთრებული თვისებები თუ სარგებელი, რაც ამ პროდუქტს გამოარჩევს სხვა ანალოგებისგან — მაგალითად, უნიკალური ფუნქცია, შეზღუდული გამოშვება, სპეციალური შეთავაზება ან სხვა მახასიათებელი, რომელიც ღირებულია მომხმრებლისთვის. ეს ეხმარება მომხმარებელს სწრაფად გაიგოს, რატომ ღირს კონკრეტულად ამ ნივთის შეძენა.

  • გაითვალისწინეთ მომხმარებლის კითხვები: წარმოიდგინეთ, რა კითხვები შეიძლება გაუჩნდეს მყიდველს ამ ნივთთან დაკავშირებით და წინასწარ გაეცით მათ პასუხები აღწერაში (მოხმარების ინსტრუქცია, მოვლის წესი, გარანტია და სხვა). როცა პროდუქტის აღწერა პასუხობს მომხმარებლის ძირითად კითხვებსა და ეჭვებს, იგი უფრო დარწმუნებულია ხოლმე ყიდვის გადაწყვეტილებაში.

  • დაამატეთ ნდობის ელემენტები: შესაძლებლობის შემთხვევაში, მიუთითეთ რეიტინგები, მიმოხილვები ან მომხმარებელთა კომენტარები პროდუქტის გვერდზე. სხვა მყიდველების გამოცდილების ნახვა ზრდის ნდობას და ეხმარება ახალ მყიდველს გადაწყვეტილების მიღებაში.

5 შეცდომა: პროდუქციას არ აქვს ფოტო

როდესაც პროდუქციას ფოტო არ აქვს ონლაინ შოპინგის დროს ერთ-ერთი ყველაზე სერიოზული შეცდომაა, რომელიც მომხმარებელში დაუყოვნებლივ უნდობლობას იწვევს. ვიზუალური ინფორმაციის გარეშე მყიდველს უჭირს წარმოიდგინოს ნივთის გარეგნობა, ზომები და ხარისხი. ბევრ მომხმარებელს არ სურს იყიდოს ისეთი ნივთი, რომელსაც თვალით ვერ ხედავს — მაგალითად, მყიდველების 42%-ისთვის კრიტიკულად მნიშვნელოვანია, რომ ნახოს პროდუქტის სურათი საიტზე, ხოლო 23% საერთოდ არ განახორციელებს ყიდვას, თუ საქონლის ვიზუალი სრულიად არ არის წარმოდგენილი. სურათების გარეშე კატალოგი გამოიყურება არასრულყოფილად და არასანდოდ, რაც ზრდის იმის ალბათობას, რომ მომხმარებელი გადავა სხვა საიტზე, რომელიც პროდუქტებს უფრო თვალსაჩინოდ წარმოაჩენს.

ამ პრობლემის გადაჭრა შესაძლებელია მაღალი ხარისხის ფოტომასალის უზრუნველყოფით:

  • თითოეულ პროდუქტს უნდა ჰქონდეს მინიმუმ ერთი (სასურველია რამდენიმე) მაღალი ხარისხის ფოტო. აჩვენეთ ნივთი სხვადასხვა რაკურსით და ახლო ხედით, რათა მყიდველს სრული წარმოდგენა შეექმნას ნივთზე. სასურველია საიტზე მოქმედებდეს გამოსახულების გაზრდის (zoom) ფუნქცია დეტალების გასადიდებლად.

  • გამოიყენეთ პროდუქტის ფოტოები გამოყენების პროცესში: თუ შესაძლებელია, წარმოადგინეთ ფოტოები, სადაც პროდუქტი ნაჩვენებია გამოყენების დროს ან რეალურ პირობებში (მაგალითად, ტანსაცმელი მოდელზე, ავეჯი ინტერიერში და ა.შ.). რეალური გარემო ეხმარება მომხმარებელს გაიაზროს, როგორ გამოიყურება ან მუშაობს პროდუქტი ყოველდღიურ ცხოვრებაში.

  • იზრუნეთ გამოსახულების ხარისხზე: მოერიდეთ დაბალი გარჩევადობის, დაბინდულ ან შეუსაბამო სურათებს. მომხმარებელთა 67%-ისთვის მაღალი ხარისხის ფოტოები „ძალიან მნიშვნელოვანია“ ყიდვის გადაწყვეტისას. ამიტომ ცუდმა ვიზუალმა შეიძლება დატოვოს უარყოფითი შთაბეჭდილება მომხმარებელზე, ხოლო პროფესიონალური, მაღალი ხარისხის ფოტომასალა პირიქით – ზრდის ნდობას და ხელს უწყობს გაყიდვების მატებას.

შეჯამება

ამ ხუთი გავრცელებული შეცდომის თავიდან აცილება და მათი გამოსწორება მნიშვნელოვნად გააუმჯობესებს როგორც მომხმარებლის გამოცდილებას, ისე თქვენი ონლაინ ბიზნესის შედეგებს. მომხმარებელზე ორიენტირებული, კარგად სტრუქტურირებული კატალოგი მკაფიო კატეგორიებით, ეფექტური ფილტრებით, ამომწურავი აღწერებით და თვალსაჩინო სურათებით გაზრდის მყიდველთა კმაყოფილებასა და ნდობას. საბოლოოდ, ეს ყველაფერი აისახება კონვერსიისა და გაყიდვების ზრდაში – მომხმარებლები უფრო მარტივად პოულობენ სასურველ პროდუქტებს და დარწმუნებით იღებენ შეძენის გადაწყვეტილებას, რაც ხელს უწყობს ბრენდისადმი ერთგულების ფორმირებას.

Show Comments (0) Hide Comments (0)
5 1 vote
Article Rating
გამოწერა
შემატყობინე
guest
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

არ გამოგრჩეს!

გამოიწერე უახლესი ბლოგები და სიახლეები, პირდაპირ შენს ტელეფონში.

გამოწერით, თქვენ ადასტურებთ, რომ წაიკითხეთ და ეთანხმებით კონფ. პოლიტიკას და საიტის წესებს

0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x